کسرا  کسرا ، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 1 روز سن داره

کسرا یعنی شاه خوب

دوران کرونا و خانه نشینی

نکات تربیتی در قالب داستان

1391/3/7 15:12
نویسنده : مامان دریا
581 بازدید
اشتراک گذاری

پسرم به ماشین و روندن علاقه داره ،هر بار که با هم با ماشین بیرون میریم دوست

داره پشت رل بشینه و فرمون را بچرخونه وتو حال خودش رانندگی کنه.

ماشین

 یکروز که بابای کسرا از ماشین پیاده شد سویچ را روی ماشین گذاشت و بهم

گفت سویچ روی ماشینه کسرا پشت فرمون نشست و سویچو پیچوند و ماشین یک

تکونی خورد. بهش گفتم نباید به سویچ دست بزنی و از اون روز تا به حال اجازه ندادم

به سویچ دسترسی پیدا کنه و اینکار را که خیلی خطرناکه و بچه ها نباید به سویچ دست

بزنن را در قالب داستان تعریف کردم. تو این داستان وقتی بچه سویچ را دست میزنه ماشین

حرکت میکنه و به یک ماشین دیگه اصابت می کنه که در اثر این برخورد جفت ماشین ها

داغون  میشن و احتیاج به تعمیر دارن ولی از اونجا که مقصر بچه پشت فرمون بوده خانواده

بچه باید خسارت اون ماشین و ماشین خودشونو می داده که در نتیجه پولهای اون خانواده

تموم میشه و دیگه پولی براشون نمیمونه تا واسه بچشون شکلات پاستیل و بستنی

و چیزهای مورد علاقه شونو بخرن کسرا خیلی تحت تاثیر  این داستان قرار گرفت و بارها  

از من خواست تا  این قصه را از اول واسش تکرار کنم، و دیگه سراغ سویچ رانگرفت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان دانیال
7 خرداد 91 12:10
چه خلاقیتی. دانیال هم سوئیچ خیلی دوست داره و با دزدگیر ماشین هم زیاد ور میره. اما هنوز نمی تونه سوئیچ رو بپیچونه و ماشین رو روشن کنه. ولی باید یادم باشه اگر یه وقت خواست این کار رو بکنه من هم از این داستان شما براش تعریف کنم. مرسی از ایده خوبتون
ماما صدف
8 خرداد 91 10:11
چه بامزه صدف هم خیلی قصه شنیدن رو دوست داره. ولی من متاسفانه خلاقیتم تو این زمینه زیاد نیست. فقط میتونم براش کتاب قصه رو از رو بخونم. که اونم از دستم میکشه و برگه هاشو پاره پوره میکنه.
محیا یعنی تمام زندگی
10 خرداد 91 14:22
عجب مادر داستانسرایی
شما باید داستان نویس میشدید
اشتباها سر از دانشگاه دراوردید
وقت کردی چند تا کتاب داستان کودک بنویس

ممنون عزیزم شما لطف دارید